• Ένα ασφαλές κράνος πρέπει υποχρεωτικά να φέρει πιστοποίηση ασφάλειας ECE 22.05. Το κράνος που καλύπτει τις απαραίτητες προδιαγραφές έχει επένδυση μέσα από το κέλυφος τουλάχιστον 25 mm από σκληρό αφρό πολυστερίνης κι όχι από μαλακό αφρό.
• Το κράνος πρέπει να εφαρμόζει καλά στο κεφάλι χωρίς να ασκεί πίεση στην περιφέρεια του κεφαλιού αλλά και χωρίς να αφήνει κενά. Επίσης, ο μοτοσικλετιστής πρέπει να μπορεί να φοράει γυαλιά χωρίς να τον ενοχλούν οι βραχίονες του σκελετού των γυαλιών. Η πίεση που πρέπει να υπάρχει στα μάγουλα αρχικά, φεύγει μετά από μικρή χρήση του κράνους.
• Ένα κράνος από fiberglass ή carbon είναι πιο ελαφρύ σε σχέση με ένα κράνος φτιαγμένο από πολυκαρμπονάτο.
• Ένα κράνος με αφαιρούμενο εσωτερικό είναι πιο χρήσιμο για την πλύση του κράνους ή για την αλλαγή στα μαξιλαράκια του κράνους.
• Το εσωτερικό του κράνους πρέπει να αποτελείται από υποαλλεργικό ύφασμα υψηλής ποιότητας.
• Οι αεραγωγοί του κράνους πρέπει να κλείνουν καλά προκειμένου να μην μπουν νερά σε περίπτωση δυνατής βροχής. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στους αεραγωγούς ζελατίνας και στον αεραγωγό κορυφής.
• Το κούμπωμα και οι ιμάντες πρέπει να είναι σταθερά στερεωμένοι στο κέλυφος.
• Το κράνος πρέπει να αντικαθίσταται κάθε πέντε έως επτά χρόνια ασχέτως αν φαίνεται φθαρμένο ή όχι. Επίσης πρέπει να αντικαθίσταται μετά από κάποιο ατύχημα.
• Όταν το κράνος δε χρησιμοποιείται για μεγάλα χρονικά διαστήματα πρέπει να φυλάσσεται μέσα σε σκούρα βαμβακερή θήκη σε χώρους που δεν υπάρχει πολλή υγρασία και υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες.
Πέρα από την αγορά κατάλληλου κράνους, ποτέ δεν ξεχνάμε πόσο σημαντικός είναι όλος ο εξοπλισμός και τα ρούχα που χρειάζεται για να είμαστε ασφαλείς πάνω στη μηχανή!
Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!