1.Θέση στο οδόστρωμα
Η αριστερή λωρίδα κατά κανόνα χρησιμοποιείται μόνο για προσπέρασμα. Όταν πραγματοποιήσουμε το προσπέρασμα θα πρέπει να επανέλθουμε στην κανονική μας λωρίδα (τη μεσαία αν υπάρχουν 3 λωρίδες ή τη δεξιά αν υπάρχουν 2 λωρίδες). Η λωρίδα έκτακτης ανάγκης η οποία οριοθετείται με συνεχόμενη γραμμή, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας με αναμμένα τα φώτα έκτακτης ανάγκης.
2.Όρια ταχύτητας.
Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα στους αυτοκινητόδρομους έχει ορισθεί στα 130 km/h για τα επιβατηγά αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες άνω των 125 cc εκτός κι αν καθορίζεται χαμηλότερο όριο ταχύτητας από την αντίστοιχη σήμανση.
3.Απόσταση ασφαλείας.
Εφόσον στον αυτοκινητόδρομο τα όρια ταχύτητας είναι μεγαλύτερα, αντίστοιχα μεγαλύτερη πρέπει να είναι και η απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα για την αποφυγή ατυχήματος σε περίπτωση που χρειαστεί να επιβραδύνουμε απότομα.
4.Οδήγηση σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
• Βροχή
Οδηγούμε με μειωμένη ταχύτητα και διατηρώντας μεγάλη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα καθώς οι απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος αυξάνεται λόγω της ολισθηρότητας του δρόμου, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους που συνήθως έχουν επίπεδη επιφάνεια. Έχουμε ανοιχτά τα φώτα διασταυρώσεως.
• Άνεμος
Οδηγούμε με μειωμένη ταχύτητα για την αποφυγή εκτροπής του οχήματος καθώς η υψηλή ταχύτητα σε συνδυασμό με δυνατούς ανέμους μπορούν να κάνουν το όχημά μας να εκτραπεί από την πορεία του.
• Ομίχλη
Οδηγούμε με μειωμένη ταχύτητα και διατηρώντας μεγάλη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα καθώς λόγω μειωμένης ορατότητας είναι αυξημένος ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος (καραμπόλα, όχημα που παρεκκλίνει από την πορεία του, κλπ.). Έχουμε ανοιχτά τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) και ομίχλης.
5.Προσπέρασμα
Προσπερνάμε πάντα από αριστερά και ποτέ από δεξιά ακόμα κι αν υπάρχουν πολλά οχήματα που κινούνται στην αριστερή λωρίδα. Πριν πραγματοποιήσουμε το προσπέρασμά μας πρέπει να ελέγξουμε αν το προπορευόμενο όχημα ετοιμάζεται να προσπεράσει. Στη συνέχεια, να ελέγξουμε από τους καθρέπτες ότι η αριστερή λωρίδα είναι ελεύθερη και δεν θα προκαλέσουμε επιβράδυνση ή ελιγμό σε άλλο όχημα. Κατόπιν, ανάβουμε το αριστερό φλας και προσπερνάμε χωρίς να καθυστερήσουμε. Τέλος, επανερχόμαστε στη λωρίδα μας μόλις διακρίνουμε από τον εσωτερικό καθρέπτη το όχημα που προσπεράσαμε.
6.Κίνηση οχημάτων σε στοίχους
Διατηρούμε μεγάλη απόσταση ασφαλείας καθώς συχνά σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης μπορεί να προκληθεί καραμπόλα ακόμα κι αν τα οχήματα κινούνται με μειωμένη ταχύτητα. Αποφεύγουμε τη συνεχή εναλλαγή λωρίδων καθώς αυτό δεν εγγυάται ότι θα φτάσουμε πιο γρήγορα στον προορισμό μας αλλά κυρίως επειδή θα μπορούσαμε να προκαλέσουμε ατύχημα. Όταν σκοπεύουμε να εγκαταλείψετε τον αυτοκινητόδρομο και πρέπει να αλλάξουμε λωρίδα, πρέπει να το έχουμε επισημάνει έγκαιρα και να μην κάνουμε απότομο ελιγμό προκαλώντας αναστάτωση στην κυκλοφορία.