Προετοιμασία για οδήγηση στη βροχή
1. Διατηρούμε σε καλή κατάσταση τα ελαστικά μας. Να έχουν το σωστό βάθος πέλματος και τη σωστή πίεση προκειμένου να αποφευχθεί η υδρολίσθηση.
2. Ελέγχουμε τακτικά τη σωστή λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων.
3. Αν πρόκειται να ταξιδέψουμε στη βροχή ελέγχουμε τη σωστή λειτουργία του τιμονιού, του συμπλέκτη και των φρένων. Επίσης ελέγχουμε τα φώτα πορείας, τα πίσω φώτα, τα φώτα φρένων και τα αλάρμ.
4. Όταν τα παπούτσια μας είναι βρεγμένα, για να μην γλιστράνε από τα πεντάλ, τρίβουμε τις σόλες στο πατάκι του αυτοκινήτου πριν βάλουμε μπροστά το αμάξι.
Όταν οδηγούμε στη βροχή
1. Φροντίζουμε να έχουμε καλή ορατότητα διατηρώντας καθαρό το παρμπρίζ και χρησιμοποιώντας το σύστημα a/c –αέρα για να μην θαμπώσουν τα τζάμια.
2. Έχουμε αναμμένα τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία).
3. Οδηγούμε με μειωμένη ταχύτητα και δεν κάνουμε απότομες κινήσεις καθώς υπάρχει αυξημένη ολισθηρότητα στο οδόστρωμα, ειδικά όταν ξεκινά η βροχή. Σε βρεγμένο οδόστρωμα, η τριβή μεταξύ ελαστικών και δρόμου μειώνεται τουλάχιστον κατά 50 %. Η μικρότερη ταχύτητα οδηγεί σε καλύτερη πρόσφυση.
4. Διατηρούμε μεγαλύτερη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα (ελάχιστη απόσταση ασφαλείας στη βροχή είναι τα 4 sec).
5. Για να μην υπάρξει υδρολίσθηση, αποφεύγουμε τα λιμνάζοντα νερά και κινούμαστε στην ακριβή πορεία των προπορευόμενων οχημάτων. Αν υπάρξει υδρολίσθηση, οδηγούμε προς την κατεύθυνση της ολίσθησης, αφήνουμε απαλά το γκάζι και ακουμπάμε (τσιμπάμε) ελάχιστα το φρένο για να επαναφέρουμε το όχημα. Όταν το οδόστρωμα μοιάζει με λίμνη, ακολουθούμε τα ίχνη ενός προπορευόμενου αυτοκινήτου. Αποφεύγουμε τη χρήση των φρένων και προσαρμόζουμε την ταχύτητά μας σύμφωνα με την ταχύτητα των μπροστινών αυτοκινήτων, αφήνοντας το γκάζι ή ακόμα καλύτερα, επιλέγοντας μικρότερη σχέση ταχυτήτων.
6. Προσέχουμε ιδιαίτερα όταν κάνουμε προσπέραση καθώς είναι πιο δύσκολο να υπολογίσουμε την ταχύτητα των άλλων αυτοκινήτων. Δεν αλλάζουμε απότομα λωρίδα για να μη χάσουμε τον έλεγχο του οχήματος.
7. Όταν έχει μαζευτεί πολύ νερό σε κάποιο μέρος, κινούμαστε αργά καθώς όσο περισσότερο νερό σηκώσει το όχημά μας, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος να βραχυκυκλώσουν τα ηλεκτρικά τμήματα του κινητήρα.
8. Σε καμία περίπτωση δεν περνάμε μέσα από νερά που κινούνται αν δεν γνωρίζουμε ακριβώς το περιβάλλον καθώς μπορεί να έχει δημιουργηθεί χείμαρρος και να μας παρασύρει.
9. Προσέχουμε να μη βρέξουμε τους πεζούς.
10. Αν ταξιδεύουμε, να πραγματοποιούμε περισσότερες στάσεις απ’ ότι συνήθως για ξεκούραση. Η οδήγηση σε άσχημο καιρό είναι πιο κουραστική.
11. Αν η βροχή είναι υπερβολικά δυνατή, είναι προτιμότερο να κάνουμε στάση μέχρι να μειωθεί η έντασή της.
[Θυμηθείτε ενδεικτικά ότι αν κινείστε με ταχύτητα 50 km/h, η απόσταση ακινητοποιήσεως του οχήματός σας σε βρεγμένο οδόστρωμα είναι 50 μέτρα! (5×5=25×2=50μ)]